divendres, de març 18, 2005

La raó de ser del Racó de l'Ideòleg

El Racó de l'Ideòleg va néixer sota els auspicis de la web "Hall of Farce", que em sembla que encara està on-line, encara que abandonada des de fa molts anys. Una de les seccions, que es va crear per la meva insistència, va ser el Racó de l'Ideòleg, un lloc on periòdicament s'hi escrivien articles que intentaven donar una visió, normalment molt personal, sobre el món i la vida en general, i sobre les relacions humanes en particular.

Des de sempre m'ha agradat escriure, i suposo que aquesta "vocació" s'ha vist una mica frustrada pel fet que, tot i que les feines on he anat treballant sempre han requerit una bona dosi de comunicació escrita, aquesta ha estat sempre en idiomes estrangers, normalment en anglès. I, és clar, no és el mateix...

Aquí hi ha amagat un somni que sempre he tingut, i que mantinc, que és dedicar-me només a seure en un cafè, en una terrassa, i observar el que passa al meu voltant, i escriure-ho. I plantejar-me els perquès de les coses, dels fets, i desenvolupar teories, de vegades força extravagants!, per explicar-ho.

També a això hi ha ajudat una etapa de la meva vida en la qual escrivia molts mails, de vegades més d'un al dia, amb un bon amic meu. No recordo ben bé quin era el tema que ho emmarcava, però ell em va dir que Flaubert, l'escriptor, es dedicava a això, a seure i observar i escriure. I que deia coses com que d'una merda pudent només en poden sortir mosques verdes i pudorentes. No sé fins a quin punt és certa aquesta història, però em va fascinar poderosament, i em va influir a convertir-me en una mena de "Flaubertoni", que escrivia sobre alò que m'envoltava.

El Racó de l'Ideòleg va néixer com un intent de realització d'aquest somni. I intentaré lluitar contra l'enorme inèrcia en contra que tenen aquest tipus de webs, i mantenir-la mínimament activa. Això significa que sempre que tingui quelcom que explicar, ho explicaré aquí, en un article.

Benvinguts de nou al Racó de l'Ideòleg!

Toni Palau
18 de març de 2005

1 comentari:

Sera Sánchez ha dit...

M'encanta aquest racó de l'ideoleg que he descobert.
Fa molts anys, quan encara ho haviem de fer per carta, el meu germà i jo manteniem una correpondencia similar (ell estudiava filosof. i jo psicog).
Bé, t'aniré llegint.